10 Aralık 2011 Cumartesi

Hatha Yoga

Yaklaşık 1 yıl öncesi, deli gibi  yoga araştırmasındayım nereden eğitim almalıyım,  ne  yapmalıyım o mu  bu mu olsun  derken bir çok yoga ekolüyle mini şok yaşıyorum :) Başa döndüm sitelerde yoga ekoller hakkında  okuyorum  ama birşey  anlayabiliyorum koca HAYIR!!! Denemek  lazım diyorum peki  nerede? Önceden yaptığım yoganın ekolü  var mıydı  yoganın neresindeydim bilmez haldeyken  asıl  amacım olan Çocuk yogası  eğitimini  aldım,  döndüm İzmir'e fakat  bir eksiklik vardı, hissediyordum ders vermek için hazır değildim, araştırmalara devam...
Bir pazar günüydü nette dolanırken Zeynep  Aksoy'un İzmir'e gelip eğitim vereceğini  okudum. Oleyyyy işte budur daha önceden  baktıklarımda uzun  süreli  İstanbul'da kalmak zor geliyordu gidip  gelmek ayrı bir sorun olur diye düşünürken işte fırsat  yanımda :) Hemen detayları  okudum, daha önceleri  3 kez karşıma çıkıp 3 kez uzunca telefonda konuştuğum ama bir türlü  yüz  yüze gelemediğim Kadın  Zeliha'nın merkezinde İzmir Yoga da bu  eğitim. 2. güzel  haber:) p.tesi  sabahı telefonla Zelihayla tekrar konuştum  ve yanlış bilmiyorsam ilk kaydımı adımı  soyadımı eğitm için yazdırdım  da Bu  hatha Yoga nedir?
Biraz daha araştırmalar yaptım araştırdıkça kafam  karıştı  ama olmuyor  işte,  denemek lazım  dedim  ya 15  gün  sonra  Mayıs başında gittim. Çaldım  Kapısını  İzmir Yoga'nın. BEN GELDİM!!!
Zeliha karşımda  muhteşem kadınım benim... heyecanla tüm  acemeliğimle anlatıyorum birşeyler,  dinliyorum. Doğumdan 1,5 yıl  sonra  ilk kez tekrar  yogaya başlıyordum,  pilates mi, yoga mı  derken, denerken kendimi İzmir yoga'ya bıraktım...
İlk Ders şansıma  Zeliha ile  birebir  yapıyoruz  o gün  kimse gelmiyor,  dersi  anlatmak mümkün değil :) sonunda  düşündüğüm ve ifade ettiğim tek şey  ben daha önce hiç yoga yapmamışım...
Tabiki  diğer yaptığım  derslerde yogaydı,  yok saymak değil ama bana uygun olan  bedenimin EVET dediği tarz  işte bu  HATHA  YOGA.
Emin olmak  istedim araştırdım  başka yoga merkezleriyle de konuştum  ama hiç birinde içimden onlara gitmek gelmedi gerçi  İzmir'de kaç yoga merkezi  var ki :) işte  ne  olduysa bu  hatha  yoga  beni  dönüştürdü...Kendim olduğum,  bedenimi  yeniden  keşfetmeye başladığım, araştırdığım,  hissettiğim,  düşündüren, içimdeki  hisleri  ifade etmeme destek  olan yoga HATHA.
Eğitim  sırasında kitapçığımızda bir  yazı  vardı  Bonnie Bainbridge Cohen  demiş  ki ''Kendimizi değiştirmeye çalışmıyoruz. Sadece varoluşumuza daha çok destek  veriyoruz''
Evet  yogayla değişmedim,  bedenim ve zihnim  daha bi uyum içinde, sadece zihnimle  değil bedenimle de  varım. Nefes alıyorum, nefesimle kalıyorum ve nefesimle  varım. Sınırlarım  genişliyor, sınırlayıcı  hislerimi  terk etmeye başlıyorum, olaylara teslim olabiliyorum, gözlemleyebiliyorum ,Araştırıyorum ve kabullenmenin hazzını yaşıyorum. Daha dengeliyim,  bütünlük  içinde daha esnek,  daha güçlü  bir bedenim var. Her eğitim haftası sonunda ve Workshop  sonralarında; derinlerimde  uyuyan  bir çok hislerim ortaya çıkıyor, ne kadar  sürecek  bu  hisler ve ne  kadar  boğazlarım ağrıyıp aktif şekilde burnum akacak  bilmiyorum ama
Hayatımdasın Yoga...
Burcu
09/12/2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder