12 Aralık 2011 Pazartesi

YANARDAĞ


2 haftadır yoga  dersi  verirken içimde anlam veremediğim bir düğüm vardı,  keyif alıyordum, öğrencilerde çok keyifli  dersten çıkıyorlardı fakat; enerji  düşüklüğü gibi bir kavramla  girip  çıkıyordum  derse. Birşeyler eksik  içimde, sözlerimde…
Cumartesi günü İzmir Yoga’da ilk  çocuk  yogası  derslerine başladım her zamanki  heyecanımla ve  6  yaşındaki  Çınar benim  içimdeki  o  eksik  hissi  uyandırdı…
En çok  sevdiğim tüllerle çalışmayı yapıyoruz. Avuçlarımızın  içine sıkıca kavramışız tülleri ve çok yavaş halde avuçlarımızı açarken tüllerin  sende yarattığı  hisler ne? Sana  ne anımsatıyor diye sorarken miniklere, Çınar  ‘’Yanardağ  Patlaması gibi’’ dedi.
O  andan sonra bu  cümle 1 gün boyunca  zihnimde dolanıp  durdu.  1  Yıldır yanardağ  gibiyim, her eğitimi  araştırıyor, her workshopa katılmak istiyorum. 
Hocalık eğitiminin son  basamağında Zeynep şimdi hoca  oldunuz  dersleri  vermeye başlayın  demişti. Nasıl büyük  hevesle ders vermek için yanıp  tutuşuyordum. Sıramı aldım bile J 1  ders, 2 ders, 3 ders derken son  3  dersimde hissettirdi  kendini  o  düğüm….
Şimdi  farkındayım… Yanardağ  gibi  patladım.  Herşeye saldırdım, içimdeki  tüm  ateşi bir anda tüketmeye başladım.  Halbuki  bedenim zihnim buna  alışık  değil ve o  an Çınar silkelen artık  kendine bak  dedi.

Ne  oluyor bana?

Çocuk  Yogası  eğitimini aldıktan sonra Marsha ‘’hemen  gidin  ders verin, pratik yapın’’ demişti ve bende büyük  heyecanımla  İzmir’e dönmüştüm de; birkaç hafta sonra baktım kendime hoppp neyle nasıl  ders vereceksin diye  sormuştum.  Eksiktim işte  tıpkı  şimdi ki  asistanlık derslerim gibiydi.

Ben ne  için  eğitim  aldım, olması  gereken  ne? 

Ve  hocalık  eğitimi, önceliği benim çocuk  yogası  derslerimi vermem içindi.
 İşte benim olmam gereken yer, çocuklar  için hazırım.
Şimdi  durmam gerekiyor yanardağ  ateşimi soğumaya bırakıp, eksik  olan yanımı; kendi  yogamı yaparak,  özlediğim  Zeliha’nın derslerine girerek , okumak  ve bu aralar  çok keyif aldığım yazmak… Arada eşime yoga dersi  vermekle tamamlayabileceğim.
Ve hafta sonları minik  bedenlerimle ders yapmak.  Bu  Benim!!!
Çınar; yanardağ şimdilik  uykuda ve  durumundan mutlu
J

Burcu 11/12/2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder